BLAyEn píše:To světlo za plátnem je náhodou dobrá věc, to udržuje bílej bod nebo jak se to jmenuje. Díky tomu ten obraz vypadá na plátně jako v TV... černá barva je fůrt černá. Když je úplně zhasnuto tak se nějaká ta clona ve voku (nejsem doktor takže sorry za ty názvy) řídí jen podle toho obrazu a v tmavších scénách se roztáhne a díky tomu jednak ten obraz pak vypadá moc světlej a druhak to unavuje zrak. Zase v případě projekce samozřemě musí svítit tak aby to světlo nedopadalo na plátno takže dát ho za plátno je asi nejlepší řešení. Snad to chápeš jinak bych to musel vyfotit s tím i bez toho světla na ukázku - fakt je to brutální rozdíl
Kdyz ono to s tou cernejsi cernou neni objektivni faktor, ale sujektivni! Cim dele se clovek nachazi ve tme, tim lepe ve tme vidi, tim je tma svetlejsi. Proti svetlu tak i svetla tma vypada tmaveji, ve tme se pak projevi jeji svetlost. Napr. moje rolety, kdyz si v noci necham 2 cm skviru a zhasnu, tak je zpocatku absolutni tma, nevidim na krok, oci ovlivnene svetlem vnimaji cernou jako absolutne kontrastni. Cim dele v te tme pak jsem, tim je svetlejsi, za nejakou dobu bez problemu vidim vsechny predmety.
Ted jde o to, co je vhodnejsi, jestli umele oblbnout oci, aby vedle svitici bile tmava vypadala jako uplne cerna. Nebo jestli sledovat v prirozenych barvach a videt hromadu odstinu, ktere jsou tim svetlem potlaceny... Osobne preferuji sirsi skalu prirozenych barev pred umelym vyhanenim tmavosti. Nehlede na to, ze v temnych scenach, kde by se mel clovek bat, musi svetlo v mistnosti jednoznacne snizovat ucinek sceny. Jinak u promitani nikdy unavu oci necitim, to se podle mne spise vztahuje ke sledovani TV, nebot TV na rozdil od platna vyzaruje, na TV moc dlouho v uplne tme koukat nedokazu.