jihorda:Na Aukru bych se platby předem vůbec nebál, pokud to není nějaký nováček který nemá žádné hodnocení, nebo negativy. 99% prodávajících chce platbu předem právě kvůli těm nevyzvednutým dobírkám a také proto, že při platbě předem vyjde už tak drahé poštovné na polovinu. Docela to chápu. Já tam také vše platím předem a to i mnohem větší částky. Nedáno jsem platil předem 8 tis za GPS navigaci a v pohodě. Dnes už má skoro každý internetbanking, tak je to bez starostí.
Olda:Nejen že je to neseriozní, ale i obchodování přes internet má svá určitá nepsaná pravidla, neboť je zde zvýšené riziko podvodů. Především by na tom webu měla být celá adresa toho prodejce, vč. tel. čísla, aby jsi mu mohl v případě problémů zavolat, nebo abys věděl kde ho hledat. Další věc je IČO, podle kterého si můžeš ověřit v Živnostenském rejstříku, že ta osoba opravdu existuje a že má k podnikání povolení.
Všechny seriozní firmy tohle vědí, a proto dávají na svůj web veškeré kontakty, někteří dokonce i přímo kopii Živ. listu protože vědí, že lidé jsou nedůvěřivý a je hodně podvodníků. Žádná platba pouze předem neexistuje. Zákazník má právo výběru zda dobírkou, nebo platbou předem. To že se sem tam nějaká zásilka na dobírku vrátí nevyzvednutá je už bohužel riziko podnikání, ale ne argument.
Tento borec to prodává evidentně na černo, což by mi ani tak nevadilo. Myslím, že s tímto podnikáním by si nevydělal ani na zákonem stanovenou minimální daň. Ale to že nemá na svém webu ani adresu, ani telefon a ještě k tomu požaduje platbu předem je naprostý amatérizmus. Zajímalo by mě kolik těch BR disků takhle prodá.
Jak řeší reklamace by mne také zajímalo, protože on evidentně ani netuší, že na obalech mohou být překlepy a neúplné informace. (viz. třeba disk Pár správných chlapů)
Nakonec Ti řekne že se řídí tím co je na obalu a zato že na disku CZ podpora chybí už bohužel nemůže. Úsměvné je i to, že u všech cen má uvedeno "s DPH" což v zákazníkovi vzbuzuje dojem, že existuje i cena bez DPH, tudíž že je plátce daně. Zajímalo by mne jak by reagoval, kdyby po něm chtěl někdo daňový doklad pro uplatnění odpočtu DPH ve svém účetnictví.
Tomisek:To je dobrý názor, ale bohužel jen pro prodejce. Zákazníkovi jde o peníze a chce to mít co nejlevnější. Za tohle si může Bonton sám, že si lidi kupují disky jinde. Když na tom disku musí mít několik set procent rabat, tak ať se nediví. E-shopy budou brát od Bontonu, protože je to pro ně pohodlnější a také to pro ně není žádný výrazný kšeft. Jen malá hrstka e-shopů objednává disky ze zahraničí.
Bonton loni avízoval masívní podporu BR v médiích. Zatím jsem nic nepostřehnul. Dle mého názoru by podpora měla být doprovázena i zaváděcími cenami, aby měla nějaký smysl. Zvlášť teď když si každý stáhne film z netu, DVD půjčovny kvůli tomu hromadně krachují a celkový trend prodeje filmů se uchyluje k příbalovým přílohám různých novin a časopisů.