st39.6 píše:krtek > not really. tohle by te mohlo zajimat(nemyslim to jako stourani, ale z ciste profesionalniho hlediska, pac vim, ze v tom delas...)
http://mediatory.blogspot.com/2008/04/f ... s-red.html
kazdopadne to rozhodne neni nic, co by bylo dostupny pro cesky tvurce (momentalne). a je fakt, ze Vorluv pohled na spoustu techhle technologickejch novinek je lehce mimozni (viz BD je horsi nez kino .... v mnoha pripadech bych se o necem takovym hadal az do krve a urcite nejsem jedinej...)
Capo píše:To si piš, že nejsi jedinej
Krtek píše:Capo píše:To si piš, že nejsi jedinej
Tohle mě vždycky trošku rozesměje. Asi jsem ze staré školy, ale pod pojmem KINO si představuji něco úplně jiného. Přinejmenším ohromné plátno o rozměrech několika metrů a ne Blu-ray.
Krtek píše:st39.6 píše:krtek > not really. tohle by te mohlo zajimat(nemyslim to jako stourani, ale z ciste profesionalniho hlediska, pac vim, ze v tom delas...)
http://mediatory.blogspot.com/2008/04/f ... s-red.html
kazdopadne to rozhodne neni nic, co by bylo dostupny pro cesky tvurce (momentalne). a je fakt, ze Vorluv pohled na spoustu techhle technologickejch novinek je lehce mimozni (viz BD je horsi nez kino .... v mnoha pripadech bych se o necem takovym hadal az do krve a urcite nejsem jedinej...)
Tuhle kameru co vím má pouze jedna firma na slovensku. Myslím profesionální RED. Točí s ní ale jen TV reklamy pro některé zazobané firmy ze zahraničí. Myslím, že s tímhle se filmy u nás nikdy točit nebudou. Když vezmu, že metr Kodaku stojí dnes skoro 8 USD, každý si snadno spočte, co takový materiál na jeden film stojí. Na 10 metrů se natočí jen několik málo vteřin, hodně se toho nepovede a hodně se také pokazí při procesu vyvolání. Pak se to dotáčí znovu. Jen pro představu, když vezli filmový materiál k filmu Titanic na vyvolání, odváželo se to ve třech fázích a a objemově to bylo skoro jeden a půl kamionu.
Cena celuloidu je pro naše filmaře noční můrou podobně jako nájem techniky. Přesto každý, kdo to myslí s filmem vážně ty peníze musí zaplatit. RED kamery mají sice dnes už dostatečné rozlišení pro přepis na film a distribuci v kinech, jenže barevné podání je oproti celuloidu pořád někde úplně jinde a o hloubce ostrosti nemluvě. S touhle kamerou točili komplet film Colateral s T. Cruisem. Ale jen proto, že se téměř celý odehrává v noci, takže barevné podání zase tolik nevyniklo. Myslím, že po těhle kamerách skočí spíš levnější produkce a nezávislý filmaři.
Kdyby to bylo tak jednoduché jak píšeš, tak by na kinofilm už nikdo netočil.
hloubka ostrosti vč. barevného podání nemá nic společného s velikostí čipů ani optikou
tomiisek píše:Nějak jste odbočili od toho, že Vorel je mimoň, kterému nedochází ani to, že s kontrastem, jasem, sytostí barev apod. lze štelovat i přímo na TV či projektoru bez ohledu na nějakou Blu-ray placku. Ale třeba Sony tak oblbne, že Sony vydá Blu-ray disk Gympl pouze s možností Přehrát film, Playstation 4 Vorel pouze s tlačítkem Play a TV Sony Vorel pouze s tlačítkem ON/OFF, bez jakýchkoli dalších funkcíVorel říkal, že když vyhořeli, nemusel do školy tejden! Já mám pocit, že u Vorlů nejspíš hořelo velmi často
U Redek je samozřejmě nejdůležitější velikost čipů a optika. Jenže kinofilm pracuje s hloubkou ostrosti úpně jinak a přirozeně. ... Zkus si někde půjčit foťák - kinofilmovou zrcadlovku a pochopíš, co znamená hloubka ostrosti. Pak si to samé zkus s digitální zrcadlovkou a hned pochopíš o čem píšu.
Jenže kinofilm pracuje s hloubkou ostrosti úpně jinak a přirozeně. A má mimochodem i jiné barvy. Prostě je to jiná technologie. S tí nemá velikost čipů co dělat. Kinofilm je kinofilm.
Jenže kinofilm pracuje s hloubkou ostrosti úpně jinak a přirozeně. A má mimochodem i jiné barvy. Prostě je to jiná technologie. S tí nemá velikost čipů co dělat.
To že má Red stejné či vyšší rozlišení jako kinofilm je sice hezké, ale o kvalitě rozhoduje ještě řada dalších aspektů a tam se digital z technologického hlediska prostě nechytá.
Spielberg může používat Redky, ale jen tam kde to nebude poznat
Jsi úplně mimo a mě už to vysvětlování pořád dokola neba
Nechápeš ani základní rozdíly snímací technologie mezi digitalem a filmem a v souvislosti s tím Tvoje výroky o velikosti čipů a optiky jsou opravdu směšné
Hĺbka ostrosti zhodná s 35mm filmom
Mysterium™ is a Super 35mm [S35mm] sized sensor. This means that footage shot with the RED ONE has the same depth of field [DOF] characteristics as a motion picture film camera
hloubka ostrosti vč. barevného podání nemá nic společného s velikostí čipů ani optikou
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků