Juta píše:Pokud se nepletu, tak PS 3 neumí poslat plný signál aby ho receiver dokázal rozkódovat do HD formátů. Nebo se pletu ?
Juta píše:st39.6 píše:Juta píše:Pokud se nepletu, tak PS 3 neumí poslat plný signál aby ho receiver dokázal rozkódovat do HD formátů. Nebo se pletu ?
nepletes. bitstream neumi, posila lpcm
Tak potom ten PS3 není zase takovej zázrak jak se o něm všude píše. Co z toho že má na netu aktualizace, když neumí přehrát HD zvuk.
st39.6 píše:Juta píše:Pokud se nepletu, tak PS 3 neumí poslat plný signál aby ho receiver dokázal rozkódovat do HD formátů. Nebo se pletu ?
nepletes. bitstream neumi, posila lpcm
kolodej30 píše:st39.6 píše:Juta píše:Pokud se nepletu, tak PS 3 neumí poslat plný signál aby ho receiver dokázal rozkódovat do HD formátů. Nebo se pletu ?
nepletes. bitstream neumi, posila lpcm
citace z manualu PS3, HD zvu opravdu neumi...ale zazrak to porad je..)
Pro výstup zvuku se 7.1 kanály z konektoru HDMI-OUT je vyžadováno zařízení, kompatibilní s formátem Linear PCM se 7.1 kanály.
Systém nepodporuje výstup z kanálu DTS-HD 7.1.
Zvuk DTS-HD 7.1 vystupuje z kanálu 5.1 nebo nižšího.
Juta píše:Dobře, ale jak tedy vysvětlíš, že DTS-HD a LPCM hrají na stejném BR každý úplně jinak ? Oba jsou bezestrátový, ale není to jenom v tom, že je to zabalený a šetří místo. Je to prostě jiný. Mnohem víc prostorovější a živější. Něco na tom asi bude.
Připadne mi jako by LPCM byl jen jakýsi hrubý zvuk, ze kterého se teprve různým dolaďováním a mixováním udělá to co hraje v DTS-HD. Je to jen moje doměnka, ale jinak si to vysvětlit nedokážu.
Juta píše:Mix je většinou jiný a jinak to zní. AVR to nijak nepřikreslí pokud tam sám něco nezapneš. Nemá význam se kvůli tomu dohadovat. Tahle věc je známá už od DVD viz. zmíněný Gladiátor.
Nick007 píše:Jako když srovnáš písničku ve wav (PCM), mp3 128 kpbs a mp3 192 kbps.
Juta píše:PS3 DTS-HD nemá
(a po updatu firmware i DTS-HD-MA)Currently, the PS3 internally decodes Dolby TrueHD and sends out a PCM signal to the receiver - so if your receiver can deal with this (anything with HDMI repeating should be able to) you will get the same sound quality as if it was sent bitstream. The only difference is the location the track is decoded - receiver versus source.
d.f.h píše:Nick007 píše:Jako když srovnáš písničku ve wav (PCM), mp3 128 kpbs a mp3 192 kbps.
Že vám do toho skáču - jen o bitrate to opravdu není. Když už jsme u těch ztrátových audio formátů, tak například OGG s nižším bitrate zní vždy lépe, než MP3 se stejným nebo dokonce vyšším bitrate. Ale to jen tak na okraj.
Dolby TrueHD vs. Uncompressed PCM vs. DTS-HD Master Audio
Bit for bit, Uncompressed PCM, Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio, assuming all come from the same master and are using the same values (24bit/48hz for example) theoretically should all be the same.
Unfortunately, during Dolby TrueHD encodes, a process called Dialog Normalization is applied: Audio attenuation on the audio encoder is set to -4dB (dialog normalization default) and applied to the whole soundtrack during the TrueHD encoding process. Unfortunately, this renders the soundtrack no longer identical to the studio PCM master. Dolby's use of dialog normalization, results in a lower SPL relative to DTS at an equivalent gain setting. Level mismatches of .1 dB have proven critical in double blind procedures, and the louder of two presentations of the same program material is consistently preferred.
The problem with Dialogue Normalization isn't that it lowers the dynamic range (volume) by 4 (or more) db... the problem is HOW it does it:
It does it by digitally recalculating the audio data to digitally down-scale the waveform. The LPCM extraction from the Dolby TrueHD compressed stream works as it should... bit-for-bit so far.... but before the PCM signal leaves the Dolby decoding chip, the processor digitally recalculates the "level" of the waveform according to what the dialog normalization flag has been set at. This means that *every single data point* is recalculated. The process would be like if you ran all your audio signals through a digital level adjustment prior to d/a conversion.That means that you will NEVER get bit-for-bit accuracy from a TrueHD stream that's been flagged with dialog-normalization.
DTS-HD Master Audio (DTS as a whole actually) does NOT use Dialog Normalization. Dialog normalization NEGATES bit-for-bit accuracy.
And it can't be bypassed because Dolby won't allow any in-spec consumer gear to let the user avoid it! It doesn't matter that it's just a meta-data instruction flag: if Dolby REQUIRED that it's processing instructions be followed by your decoder, then the fact that the original PCM lossless data was represented prior to Dialog Normalization processing is moot.
So unless Dialog Normalization is defeated during the TrueHD encoding, then it's not the same as the studio master.
This is why you want to take Uncompressed PCM over TrueHD unless of course the dialog normalization flag has been defeated (during the encoding process). DTS-HD Master Audio DOES'NT use Dialog Normalization and therefore will be able to achieve bit-for-bit identical to the studio master results while using compression and reducing overall disc space used by the audio soundtrack. Unfortunately, since de-compressing DTS-HD Master Audio is processing intensive, most players do not decode it internally (yet) and most players cannot yet send it via bitstream either (yet) which means, for the most part, that we are left with, for the time being, 2 forms of lossless audio: Dolby TrueHD and Uncompressed PCM audio of which it is quite clear that Uncompressed PCM audio is superior.
Dialog normalization has been applied to most (if not all) current Dolby True HD tracks. This is the reason that for the movie “The Departed” the Dolby True HD soundtrack (on the HD DVD) did not sound as good as the corresponding Lossless Uncompressed PCM soundtrack of the Blu-Ray version. Dialog normalization is standard in Dolby Digital soundtracks and should continue to be so since that is a compressed format… but, when it comes to the Dolby True HD lossless format, it has no place and should not be used.
Sony (the movie Studio) going forward will no longer apply dialogue normalization to any of their lossless TrueHD encodes (Blu-Ray).
This is another reason why the extra 20gig of space on Blu-Ray is critical as they have the space to provide Uncompressed PCM audio... HD-DVD does not.
Juta píše:Nick007:
Teď tě nějak nechápu. Jak to myslíš s tím Dolby 5.1 vs DTS? To je snad jasné, že budou znít jinak. Už kvůli bitrate 384 kbps u DD 5.1 a 768 kbps u DTS. To není dané žádným mixem, ale bitratem. Přece nebudou dělat 2 mixy, k čemu by jim to asi tak bylo. Nejdříve stejně vyjdou z nekomprimovaného zvuku a ten ztrátově komprimují do buď DD 5.1 nebo DTS 5.1, je logické, že pokaždé to bude znít jinak. Jako když srovnáš písničku ve wav (PCM), mp3 128 kpbs a mp3 192 kbps.
To já samozřejmě vím, jenže u některých filmů to jaksi neplatí. Konkrétně u toho Gladiátora nebo třeba u Ponorky 571 (kde DTS na obalu ani není napsaný) Je mi jasný že DTS má vyšší bitrate, jenže u konkrétně těchto dvou filmů tomu tak není. Je to úplně jinej mix, který se neliší jen bitrate. Psali o tom i v časopise DiViDi. Těch filmů je mnohem víc. Uvádím jen tyhle dva, protože je mám doma a mám to ověřené.
Juta píše:Nick007:
To je ale trochu bídný argument do diskuze LPCM vs Dolby TrueHD, nemyslíš?
Nemyslím. Tohle se prostě někdy děje, byť je to nepochopitelné proč tomu tak je. Proto jsem uvedl příklad z DVD, kde se to děje také. Díval jsem se na receiver jestli tam není něco jinak nastaveno, ale není. Krom toho i zadní surroundy hráli hlasitěji.
Zajímá mě proč tomu tak je a nikde se nemůžu dopátrat odpovědi. Jen to co psali v tom časáku.
Juta píše:Ty se bavíš pořád o bitrate a já o něčem úplně jiném.
JuraS. píše:Přidám se s dotazem..Mám LCD s 4 mi hdmi, bd s hdmi a optikou (+metaly ale ty nepočítám). Bd jsem s lcd propojil hdmi a cestou optiky se současným recievrem (umí dts, dd 5.1 es, repro 7.1 ) a nemá hdmi. Pokud bych se rozhodl pro upgrade na jiný reciever který umí true hd jak tento připojím ? Když mám na bd jen jeden hdmi....
JuraS. píše:A musí být reciever zapnutý ? Co když si chci pustit jen něco k čemu mi stačí zvuk z tv ???
Zpět na Receivery a zesilovače
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků