takze opet nebudes konkretni a opet se budes jenom ohanet vyroky o neci "mimoznosti", aniz by si to podlozil JEDINYM (vazne sem zadnej za celou tuhle plodnou "diskuzi" nenasel) argumentem
ten "zivot" tam vzdycky bude vic. coz je dano ale hlavne nestabilnosti analogu, nez zaznamem jako takovym.
jako filmar by si kprtkovi moh vysvetlit, jak funguje hloubka ostrosti. ja sem na to moc neduveryhodnej
Filmový pás reaguje na světlo úplně jinak než jakákoliv čip. Pokud chceš u filmu odpíchnout popředí od pozadí, jde to jednoduše protože celuloid dokáže při vhodném nastavení clony a času rozostřit už na několika centimetrech což u digitalu není možné, protože čip snímá paprsky světla naprosto rovnoměrně a stejně.
Pokud točím reportáž pro TV a chci rozostřit pozadí tak, aby byl reportér ostrý a pozadí rozmazané, dělá se to tak, že si kameraman stoupe několik mertů od reportéra a pak si ho nazoomuje a obličej zaostří. Čím dál od něj stojí, tím dosáhne lepší hloubky ostrosti. Je to jedna z běžných kameramanských praktik. Já stojím běžně od reportéra v exteriéru i 15 metrů což samozřejmě divák neví. A tohle by jaksi u natáčení filmů nebylo možné. To samé dělají i někteří fotografové s digitalem. Jiní na to kašlou a pozadí rozmáznou v Photoshopu.
Se zbytkem souhlasím s Jhordou.
pletu do toho velikost cipu a objektiv proto, ze je o nich cela tahle debata, jestli sis toho nevsimnul
Jinak samořejmě tohle je blbost a vždycky byla.... ale pssssst. Nikomu to neříkejhloubka ostrosti se chova u obou moznosti naprosto stejne
st39.6 píše:jezis ty si strevo
"hloubky ostrosti" (mimochodem - co to je ? )
vlastnost objektivu umoznujici snimani predmetu rozlozenych do hloubky. Objektiv zobrazuje kazdy obrazovy bod svetelnym svazkem, ktery si lze zjednodusene predstavit jako kuzel, v jehoz vrcholu je obraz bodu; zakladna kuzele je dana vystupnim otvorem objektivu ... Vyska kuzele je rovna ohn. vzdalenosti objektivu. Neni li rovina citlive vrstvy umistena ve vrcholu tohoto kuzele, zobrazi se bod jako tzv. rozptylovy krouzek. Pro rozlisovaci schopnost oka je i takova ploska az do urcite miry vnimana jako obraz bodu ... takze i neostre zobrazeni vnimame jako ostre.
je vzdalenost, na kterou musime zaostrit, aby obraz nekonecne vzdaleneho predmetu byl prave ostry
celuloid dokáže při vhodném nastavení clony a času rozostřit už na několika centimetrech
nemá nic společného s optikou a velikostí
Není st39.6 a kukkuk stejná osoba?
st39.6 píše:Není st39.6 a kukkuk stejná osoba?
![]()
zda se snad, ze bych s tim, co pisu, mel nejakou sekundarni identitu zapotrebi?![]()
Už nemám co bych k tomu dodal. Vše jsem napsal nejmíň 2x. Tohle by byla diskuse pro odborné fórum kde tomu lidi aspoň trošku rozumí, a ne pro nadšence s PS3, kteří se musí za každou cenu plést do všeho a mít vždy poslední slovo. Nemám zapotřebí něco obhajovat a vysvětlovat pořád dokola něco někomu, kdo vůbec neví o čem píše. Sem to nepatří a byla chyba že jsem s tím vůbec začal.
[/quote]Krtek píše: S touhle kamerou točili komplet film Colateral s T. Cruisem. Ale jen proto, že se téměř celý odehrává v noci, takže barevné podání zase tolik nevyniklo. Myslím, že po těhle kamerách skočí spíš levnější produkce a nezávislý filmaři.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků